reg ->pobierz
Regulamin Miejskiego Przedszkola nr 7 w Nowym Sączu
Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z prawa o systemie oświaty i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych:
- umożliwia wszechstronne wychowanie dzieci przez świadome kierowanie ich rozwojem;
- sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości placówki;
- kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zadań określonych w ustawie, stosownie do warunków panujących w placówce i do wieku wychowanków;
- współdziała z rodziną pomagając jej w wychowaniu dzieci i przygotowaniu ich do nauki szkolnej;
- udziela dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w postaci zajęć:
• zajęcia z logopedą;
• zajęcia z psychologiem;
• gimnastyka korekcyjna
- umożliwia rozwijanie dziecięcych zainteresowań plastycznych, technicznych, przyrodniczych, muzycznych, aktywności twórczej i intelektualnej prowadząc następujące zajęcia:
• religia;
• język angielski;
• kółko taneczne
• kółko plastyczne;
• kółko sportowe.
KLAUZULA INFORMACYJNA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR7
6.30-8.00
Schodzenie się dzieci; witanie słowem, gestem. Zabawy spontaniczne ogólnorozwojowe w kącikach zainteresowań nadzorowane przez nauczycielkę, swobodne działania rozwijające umiejętności indywidualne i zespołowe. Indywidualna praca wyrównawcza dla dzieci wymagających dodatkowego stymulowania rozwoju
przez nauczyciela.
Gry i zabawy dydaktyczne rozwijające sprawność manualną, intelektualną, spostrzegawczość
wzrokowo-słuchową, grafomotorykę.
Grupowe zabawy i ćwiczenia logopedyczne rozwijające mowę.
8.00-9.00
Zestaw ćwiczeń porannych.
Czynności higieniczne przed śniadaniem.
Śniadanie; wdrażanie zasad zdrowego żywienia, kształtowanie postaw zdrowotnych,
prawidłowej postawy, samoobsługi w zakresie posługiwania się sztućcami.
9.00-10.00
Zajęcia dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego-organizowanie
sytuacji edukacyjnych wspomagających wszechstronny rozwój dzieci zgodnie z ich możliwościami
psychofizycznymi;
Aktywność umysłowa, plastyczna, muzyczna, ruchowa i zdrowotna, społeczna, emocjonalna.
10.00-10.30
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań nadzorowane i inspirowane przez nauczycielkę;
Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, swobodne plastyczne działania
twórcze rozwijające umiejętności manualne dzieci.
Czynności porządkowe i samoobsługowe.
10.30-11.30
Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności na powietrzu; spacery, wycieczki,
pobyt w ogrodzie. Gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, otoczenia społeczno-kulturalnego, regionalnego, prace gospodarcze, porządkowe.
11.30-13.00
Czynności higieniczne.
II śniadanie-kształtowanie nawyku zjadania całego posiłku, kulturalnego spożywania posiłków,
zwracanie uwagi na prawidłową postawę.
Relaksacja; słuchanie utworów literatury dziecięcej, bajek muzycznych, terapeutycznych,
muzyki relaksacyjnej
Zabawy integracyjne rozwijające aktywność społeczną, odporność emocjonalną, samodzielność,
rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
13.00-13.30
Obiad
13.30-16.30
Zajęcia dodatkowe; kółko plastyczne, kółko teatralne, zajęcia rytmiczno-taneczne, język angielski,język niemiecki
zajęcia specjalistyczne wspomagające rozwój-terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, uroczystości i spotkania
z rodzicami.
Gry i zabawy spontaniczne według indywidualnych pomysłów i zainteresowań dzieci,
rozwijające aktywność twórczą, inspirowane i nadzorowane przez nauczycielkę w sali zabaw
lub w ogrodzie przedszkolnym.